Duschfilosofi

Medan andra kanske sjunger och dansar i duschen är det alltid den platsen som får mig att tänka på saker och ting. Jag hade en diskussion med en av mina killkompisar för några dagar sedan då han blivit lite chockad över att en bekant spillt ur sig väsentliga saker angående sin familj första gången de hade träffas och han kunde inte förstå varför. Varför berätta en sådan känslig sak för en person du just stött på? Så det fick mig att tänka lite då jag själv är en sådan som öppnar upp mig för folk väldigt lätt. Att min pappa gick bort för nu snart fem år sedan, att jag bott i Gällö, att farsan var alkoholist, att jag blev sexuellt utnyttjad när jag var 13 och sådana saker är verkligen inte något som jag håller hemligt. Jag skulle kunna ta tag i en random person på gatan och berätta allt som hänt utav de 19 åren jag kommer ihåg. Varför? För det är ju oväsentligt och egentligen det som format mig till personen jag är idag. Bara för att folk vet detta om mig gör det inte att dem känner mig. De kan absolut bilda en uppfattning om mig, men inte mer än så. Det är så många i dagsläget som tror sig veta vem jag är, som anser att de känner mig fast de enligt mig bara känner mig ytligt. Jag känner bara dem ytligt. Få personer vet precis hur jag fungerar, vad som sker när jag väl bryter ihop, vad som försiggår i mitt huvud, i mina tankar. Vilka prioriteringar jag har och som jag faktiskt delar en viss typ av information med. Jag kan berätta samma sak för två personer, men jag kan berätta det annorlunda. Detta är en gammal teaterskada kanske men den ena reaktionen är mer riktig än den andra även om det är samma typ av information som flödar ur min mun så visar jag hur det faktiskt står till olika. Jag kan rycka på axlarna och nonchalant säga att jag inte bryr mig riktigt eller så kan jag se nedslaget och visa att trotts att jag egentligen inte riktigt bryr mig så har det satt spår. Åter igen vet jag inte riktigt vart jag vill komma, men ni kanske förstår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0