Shy?

Att svinga på en lijan emellan världens bästa till världens sämsta självförtroende är något som får mig att nästan brista så många gånger. Jag kan bli så trött på mig själv och mitt eget destruktiva sätt att tänka, sammtidigt som jag kliver ut i världen som om jag vore det bästa som finns.

När jag får höra att folk är avundsjuka pga att jag har ett ego så undrar jag verkligen vad det är för person jag utger mig själv att vara. För när jag tänker efter, så var det länge sedan jag gjorde något helhjärtat ändast för min egen skull. Allt för länge sedan.

Detta måste låta som en saga för många, men jag är mycket av ett skal. Det medger jag fullt ut. Den glada sidan av mig som tar för sig och tar platts. Den som alltid flänger runt och är trevlig, jag hatar den sidan av mig själv. För egentligen är jag en väldigt lugn och framför allt... Jag är en väldigt blyg människa.

Jag kan minnas mig själv ha den konversationen med min storasyster för några år sedan. Hur hon själv sa samma sak och folk bara tittade på henne som om hon vore dum i huvudet. Rätt underhållande mest för att jag även då kännde samma sak.

Vart jag vill komma med allt detta vet jag faktiskt inte. Inte ens lite. Det är bara dravell som vanligt.


Jag har alltid undrat lite om jag var en karaktär i en av mina favoritserier. Vem skulle det vara? Sen gjorde hon den här låten och allt.. men gud jag sitter och lyssnar på den just nu och jag är redan tårögd. Första refrengen har inte ens börjat än.
Inlägget blev inte ens som jag ville. Skit.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0