Allt finns på tha internetz

Intresserar mig som vanligt i folks liv och tycker det är extremt roande att folk blir förvånade över hur mycket information det faktiskt finns om oss alla på webben. Det är inte svårt, det är faktiskt löjligt simpelt. Hur kommer det sig att jag tog upp detta helt out off då? Jo för mer än ett halvår sedan strax innan jag fyllde 17 till och med om jag inte minns helt fel (eller var det strax efter?) så medverkade jag och några vänner lite hattigt i serien "Ung och Bortskämd" som sprider sig som en löpeld från mun till mun.

En av personerna som med verkade med oss är Rickard. Detta är en pojk jag pratar med dagligen när han jobbar och jag är i skolan och det är fylle sms med dumma saker åt höger och vänster. Han är helt enkelt en jävla kul prik. Skillnaden är väl att han har lyckas hålla kontakten med några av deltagarna bla Karolina Rosenberg som så fint medverkar i pogramet. Upprepning for the win...

Nu svammlar jag som en idiot på valium. Deras fika blev till en lunch som blev till en fika hemma hos henne. Big woop? Men så sitter jag och Rickard och pratar om saker ur luften när han berättar att det kommit upp på flashback rykten om att han är hennes pojkvän. Jag skrattade, googlade och mycket riktigt. Men skriver man puss efter varje inlägg till varann, skriver som han omvaran i vardera blogg så är det heller inte så konstigt. Jag tycker dessa rykten kom väldigt sent för att vara ärlig.

 



Gud vad jag glider från ämnet. Börjar likna mitt gamla bloggande mer och mer.. that we like.

IAF! Karolina hade uttryckt att det är lite obehagligt att de lyckas lurka fram massa information om henne. Detta är jätte simpelt.

1. Vi har sidor som Razit som de flesta använder. Här kommer basic information upp dvs ditt person nr och adress. Verkar dock inte som hela person numret kommer upp men det finns andra sidor till sådant. Sidor jag tex har tillgång till via jobbet... (dålig person? jag?..Jaa..)

2. På hitta.se finns det två nr registrerade i hennes namn och eftersom hon bloggar på nattstad så är det nog rätt lätt att ta reda på om hon tappat den lr inte

3. Att ta reda på hennes facebook är inte svårt, bara söka på namnet och hon har antagligen en länk till bloggen där.. tadaaa...

4. Gillar, gör, favorit klubb och vad hon pluggar till.. well åter igen.. vad man skriver på internet finns alltid på internet.. blogg och facebook... inte svårare än så

5." Haft en fling med"... Snubben har en bild på sig och Karolina som visningsbild där det ser ut som hon pussar honom på kinden.. svårt!

Vad ville jag med detta? Jo du kan hitta allt om andra och lite till... kom ihåg att google är din vän...

Och till Karolina, var inte orolig. Folk kan ta reda på allt från hur mycket du tjänade förra året till dina betyg i åttan. Allt är offentliga uppgifter. De finns dem som kan gräva djupare men inte gör det, var glad för det ;)

Fattar inte hur det kunde ta snubben 20 minuter att leta reda på detta.. det går ju på mindre än fem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0