Barn och datorer

Sitter och klickar runt på random bloggar tack vare www.Bloggtrafik.nu och rammlar faktiskt mest in på norska bloggar, vilket i sig är rätt intressant.. Nej, nu var det inte det jag ville ta upp men iaf... Jag är otroligt förvånad ööver hur många barn (och nu menar jag barn.. inte tonåringar) vars bloggar jag rammlar in på. Det är lite obehagligt i min värld faktiskt. Men vafan.. jag är ju en instängd gammal dam från nittio-talet så jag kan ju sucka mitt "nääär jaag var uung" .. Ye thanks.. jag är 17 inte 92!?

Men jag vet inte.. Det är något obehaglit över tanken. Mitt huvud tänker lite på mina systerbarn, kommer de börja pilla på en dator när de är åtta och gå runt och vikthettsa och prata i mobiltellefon? Ska Antons son börja dricka när han är tolv?... Nej jag får gåshud av detta och åter igen så är jag faktiskt bara 17 men jag började inte aktivt sitta vid en dator fören jag var 13 iaf och då hade jag en limit på 1-2 timmar framför datorn om dan. Sedan blev det förstås värre..men det ska vi inte prata om right?

Är det bara jag som tänker såhär?


Kommentarer
Postat av: Tuffs

Just när det gäller data användandet så går det ju att begränsa. Resten är det tyvärr värre med :S

2010-07-19 @ 09:23:42
URL: http://toratenshi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0