Starry Sky ep.01 "Capricorn"


Tsukiko Yahisa is the first female student to enroll at Seigatsu Academy, a former all-boys school specializing in astronomy. She is closely watched over by her childhood friends, Kanata Nanami and Suzuya Tohzuki, who often protect her from the male student body. Throughout the games, she befriends other young men whose personalities are based on the Western zodiac constellations.


Avsnittet börjar väldigt sött. Man får se hur en av karaktärerna står vid sitt fönster med en kikare och tänker smått tillbaka på när han var liten då han träffade en flicka (Tsukiko). Han har tydligen flyttat till japan där flickan bor och börjar samma skola som henne. Jag tror jag dör inuti mitt fangirl hjärta.  Han verkar vara från frankrike, jag dör jag dör jag dööör. Så fint.. Stråkarna gör det inte bättre.

Serien är fantastiskt fint animerad och jag är lite kär. Jag kommer absolut fortsätta se den här.. Hoppas den fortsätter såhär fint, då blir jag lycklig. Dock hände inte så jävla mycket i första avsnittet, kan vara för att det är 12 minuter långt !? Kommer nog fangirla mer om det här... Keep your head up!


Mangan

Tydligen är den hela basserat på en datingsimulator som är uppdelad i fyra olika spel.
Starry☆Sky~in Spring~
Starry☆Sky~in Summer~
Starry☆Sky~in Autumn~
Starry☆Sky~in Winter~

Ni hittar animen här:
Avsnitt 1
Capricorn
Avsnitt 2
Aquarius
Avsnitt 3
Pisces


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0