Lät oss åka utan bälte...

Jag vet inte vart jag håller hus längre.
Tror jag tappade mig själv någonstans på vägen. 
Intalade mig själv till att det är så det är.
Men det var inte så det var.

Jag trodde jag hade kontroll.
Jag trodde att det var jag som höll i ratten.
Men det var inte så det var.
Det är inte så det är.

Någon annan håller ratten.
Det är någon annan som kör.
Vi åker med.
Ner, ner, ner i diket.

Den stackars lilla kråkan ville ut och åka.
Och vist hade han någon som körde.
Körde med oss båda.
Lät oss båda komma ur fas.
Lät oss komma ut balans.

Utan säkerhet.
Utan skydd.
Ner, ner, ner i diket.

Jag vet inte vart jag är längre.
Jag ligger i ett dike någonstans.
Finns du där att hjälpa mig på benen.
Eller ligger du lika skadad brevid mig?

Stackars lilla kråka ville ut och åka...


- Rebecca Oscarsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0