Vad ska jag göra?

Detta är en ganska privat historia, många av mina vänner vet om den men eftersom detta faktiskt även gäller en person i dockhobbyn så tänker jag skriva ut detta. Kommer inte nämna namn, men jag vill att folk ska ha ett öga öppet.

Jag har alltid bott själv, men när en vän har varit i behov av boende har jag aldrig vart den som sagt nej. Så när en väninna till mig säger att hon fått arbete nere i sthlm och behöver akut någonstanns att bo tillsvidare så erbjöd jag henne att bo här hos mig.

Jag tänker inte gå in så mycket på detaljer men vi pratar inte idag. Iaf, hyran hon skulle betala var 2.500:- i månaden. Sammtidigt som hon flyttade in så släppte mitt älskade SOOM sin docka Epidos.. alltså wow... Jag fick panik och viste inte vad jag skulle göra. I samma veva släppte de även en basic verison av hennes dröm docka Onyx. Vi kom överens om att Epidos som kostade 10.000 skulle vara hennes "hyra". 10.000/2.500 = 4.. Hon skulle alltså bo och betala fyramånader framöver och sedan fick vi se.

Tyvärr pga omständigheterna så var hon tvungen att flytta ut där i slutet av december... Betalade hon sista hyran/avbetalningen på dockorden? Nej.

Hon hade betalat de 10.000 min docka kostade... men det var ju pengar kvar som var tvungna att betalas... Efter att hopplöst försöka nå henne över facebook, telefon, sms.. inget svar.. någonstans.

Det blev jag som fick lägga ut de pengarna, på en docka jag inte riktigt vill ha och nu när jag sitter med henne är hon så fin men så ångest laddad. Hon fick dock ett namn snabbt som fan. Jaqline...

Vi får se hur jag gör... Om jag säljer henne, om jag behåller henne... Ångest i mängder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0