Hur tänkte du nu?

Okej, för er som har missat det så går jag textilagymnasiet i sthlm och pluggar textil/mode/design. Under datordesignen som vi har varje tisdag morgon så har vi haft en uppgift som gick ut på att välja en stil och sedan göra ett collage, sammt pressentera. Jag själv hade valt steampunken som jag har haft rätt bra koll på ett jävla tag, men vissa tog ju stilar de inte hade en susning om. Nu kommer jag låta som en besserwisser MEN en av tjejerna i klassen hade tagit stellen "geek" eller tönt-stilen som hon sa. Jag blev faktiskt extremt förolämpad och åter igen ... hon  hade ingen koll... ingen koll alls.

Hon beskrev det som att stilen kom upp när datorerna kom och man satt mest instängd hemma och inte umgick med folk soch inte viste hur man klär sig. I samma run sitter jag med den (idag) mer räknade "nörd-uniformen". Dvs, lite stora byxor, Långärmat med en t-shirt med tryck över den tröjan, mössa och pokemon örhängen. Nej det är väl inte det snyggaste men ändå? Hon själv är ju ett jävla stolpskott.

Det ska väl även tilläggas att männsikan i fråga anser jag som den dummaste i hela klassen och den som går de flesta på nerverna. Tack så mycket, jag visar dig fingret och du borde läsa på lite mer innan du dömmer en hel jävla kultur av nördar som är betydligt smartare än du......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0