Fråga

Så jag stälde många av mina killkompisar denna fråga :

If a girl was in to you would you want her to say it right to your face or just wait for you to understand and maybe say "no" or take "the first step"?

Rickard Thallroth:

beror på de involverade, alla är olika och vi lever i ett jämnställt (någorlunda) så tycker det inte ska finnas några regler över sånt så det är bara att slänga ut fiskespöt och hoppas antar jag? xD

Gabriel Leek:
tjejer måste lära sig att ta steget istället för att stå och ge ut subtila vinkar som dom antar att man ska uppfatta när man på tok för upptagen för sånt. med andra ord; vill dom något ska dom säga det

William von Hofsten:
Jag har ju inte så svårt att märka om folk gillar mig eller inte (tror jag) så jag skulle nog säga att det inte spelar någon roll, men det är modigt och beundransvärt av en tjej att säga det rakt ut.

Gustav Shalberg:
I would prefer the first answer mentioned...It fits my personality best.
the problem is that she might not always know that I would like her to do it that way

Skulle samma svar gälla oavsätt hur länge du känt personen?

a..men alltså...jag skulle iaf vilja att personen visar lite intresse först för mig och sen kanske säga att hon gillar mig. Om man säger det rakt på så blir de lite...konstigt

Om man säger at ni träffas några gånger, ni har strulat and then she break it to ya?


Nja, med att visa intresse menar jag att hon kanske pratar med en mycket åtminstonde, så att man får känna henne bättre
allt för många idag försöker lära känna sin kärlek och ger det kanske 1 vecka och sen släpper dom bomben på en...för mig skulle det bara kännas konstigt om ngn gjorde så på mig.

Anders Nilsson:
Hmm...det är ju inte så kul om man nyss träffar någon som bara kastar sig på en och sägar att dom gillar en.
Men sen vill man inte atttjejen ska förneka något heller...min lite "jakt" är ju faktiskt kul. Det blirr mer spännande då.

Mathias Bergman:
om man säger på en gång så går det ju fort och simpelt  
men tänk om han säger nej  då känner man ju sig dum

Thobias Flinta:
hon ska säga det rakt ut, jag fattar inte annars :3

Hugo Sherwin:
Right, well the thing is that most of us boys are really retarded when it comes to feelings and noticing them in someone else so i guess you can be waiting a loooooong time if you want him to notice it for himself?

vaddå har de andra skrivit något bullshit om the blessings av att vara emotionell ninja?

Rickard Karlsson:
I would like her to say it to me






....SUMMAN AV KADIMUMMAN.... Alla har svarat samma sak... This brings the problem eftersom de flästa av oss tjejer vill att killarna ska märka det genom de hintar vi ger dem.

Måste gräva lite till i detta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0