Ingen frihet till någonting.

Jag brukar ofta säga att jag kommer väl överens med min mor och det gör jag. För utom det faktim att när det kommer till mitt utseende har jag inte rätt att göra någonting.

Många tonåringar röker, super och ligger runt bakom ryggen på deras föräldrar. Detta är något jag aldrig gjort. Min mor har alltid fått veta vart jag är, vad jag gör och när jag är hemma.

Innan jag flyttade upp till jämtland med henne så hade jag en väldigt utstickande klädstill. Det var svarta byxor med nitar och kedjor, rutiga jeans, bandtröjor och så vidare. Jag skulle klassas som ett emo i mångas ögon. Dock så var jag väl mer regelrätt hårdrockare, men det hör inte hit. När jag flyttade reduserade jag min garderob och började klä mig mer "normalt" jag kan inte påstå att jag hörde till normen, men det blev inte lika mycket rabalder i den lilla byn som det hade blitt om jag klätt som när jag bodde i Sthlm.

Detta gjorde jag för hennes skull. För att HON skulle slippa tjafs och bli till åtlöje. VIlket egentligen var ett jävla hyckleri eftersom hon uppfostrat mig till att vara den jag är och strunta i andra., men på sätt och vis kan jag förstå henne.

En regel hon alltid haft är att piersings, tatueringar och andra bodymodifactions är strängt förbjudet! Förutom i öronen. Hon har alltid sagt att i öronen får jag göra vad fan som för det är något som kan växa igen snyggt och är lätt att dölja.

För ett tag sedan började jag töja örat... Hon har sätt mig med 6mm töjningen och muttrat lite surt och jag sa redan då att jag funderar på att gå så "långt" som 10mm. NU när jag håller på att pressa in 10mm så ringer hon upp. Hon skriker och gormar om att "NÄR DU FÖRSÖRJER DIG SJÄLV OCH KAN STÅ PÅ DINA EGNA BEN" and so on...

Here is a newsflash for you. You don't ern the money to pay my bills. That money I get from the goverment because my dad died, from studiesuport och jag vet fan inte vad inakorderingsbidrag heter på engelska. Du betalar min räkning med pengar vi får efter pappa och självklart skulle jag inte klara mig om du inte la till lite extra. Men de där lite extra är inte mer en vad någon förälder lägger ner på sitt barn i månaden.

Ja jag har egen lägenhet, ja jag bor själv i sthlm och du verkar verkligen desperat med att rycka mig från mina drömmar och flytta tillbaka till mitt helvette! Ni som läser längre bak i bloggen kommer förstå vad jag menar. Jag trivdes aldrig i Jämtland med det aset till festman du har. jag hoppar faktiskt hellre framför tåget en att jag flyttar tillbaka till den där jävla fängelse hålan.

Åter igen blir jag upprärd av en småsak. Tårarna kan inte sluta rinna. Jag behöver någon här nu.
Where is my prince in shinyarmor to rescue me from this dragon and take away all the pain?
The most emo statement for today

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0