Dagen innan den stora dagen?

Första April. Vad ska bli det stora april skämtet för iår tro? PÅ afton bladets hemsida står det artiklar som tex: "1 april-virus hotar, världens it-experter väntar på masken" och "Treåring våldtagen av kompis pappa". Förhoppnings vis är inte någon av detta skämtet.

Deremot söktes min blick till en spc artickel:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article4784796.ab
Afghanistan har antagit en lag som enligt FN förbjuder kvinnor att lämna hemmet utan sin makes tillstånd och som legaliserar våldtäkt inom äktenskapet. ... Läs själva, det är fan tragiskt.

Men för att återgå till lite egoism och saker om mig själv.
Om 17 timmar slår klockan 12 och min och många andras födelsedag träder ikraft. Imorgon fyller jag 16. Jag kan knappast påstå att jag har åldersnojja, men inte heller att jag länktar. Det är som en helt vanlig dag, eller? Skilnaden är att det ändras ett litet nr på precentationen på faceboock, bdb och helgon. Så länktar jag till imorgon. Nej, inte mer än vad jag länktar till dagen efter imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0