Framtida planer

Jag skriver detta enda som en påminnelse till mig själv, för om allt går som planerat så är det såär mitt liv kommer se ut. Eller fel, såhär är hur mina studier och så kommer se ut! Vad skulle kunna hindra mig? Jo om jag hittar någon jag skulle vilja spendera resten av mitt liv med men nej! Så är inte fallet just nu och så är absolut inte fallet just nu. Så Rebecca, låt dig själv drömma och utför det hela så långt det går! Du kan ändra dig i framtiden.

Så vad är det jag planerar? Jo, planen är först och främst att ta studenten. Vi börjar där. Det är alltid en bra plan och ett steg jag måste ta mig över i vilket fall. Så vad händer sen? MUI är planen. Jag vet att det låter töntigt men det är en skola jag faktiskt skulle vilja gå på. Eller... Fel formulerat. En kurs jag vill gå då de bara är en termin lång.

Make up institute. Master makeup artist and hairstylist utbilning! Hösten 2012
Varför? För att den utbildningen har allt jag tycker är roligt. Nagel vård, smink, hår och mest av allt efektsminkning. Inte för att jag vet om jag vill jobba innom ämnet men jag tycker det är intressant och roligt. Så vi får se! Om inte annat så är det en rolig sak att kunna och fint komplimang till sömnadsutbildningen.

Bartender kurs! Början av 2013
Vart har jag inte bestämt mig än. London, Rodos... jag vet inte. Men det får vi se! Skulle vara en fantastiskt rolig grej att göra och åter igen. En upplevelse och rolig sak att skriva på sitt CV. Kursen är bara en månad så jag funderar på runt januari-februari någonstans.

Jobba! Jobba! Jobba!
Försöka få ett jobb och jobba som ett svin fram till hösten 2013!

Studera kostymdesign hos Accademia Italiana i Bankok eller Rom. Hösten 2013 - Våren 2015
Detta är mitt nya påhitt. Satt på tunnelbanan och såg reklam för IBS studier, gick in på deras hemsida och de erbjuder kostymdesign samt modedesign. Detta vore fantastiskt. Helst skulle jag vilja gå i Bankok för att, well det är Thiland och inte Europa. Men vi får se. Det är en dröm och det vore fantastiskt.

Vi får se hur det hela går. Kanske kollar jag tillbaka på detta inlägg om ett år och inser att mina planer inte är de samma. Detta är iaf 4år framåt i tiden. Vilket gör att jag skulle vara 22 när jag kom hem. Vi får se. Allt är relativt. Kanske bara jobbar och fastnar. Vi får se.

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0