Ett piller om dagen håller foster borta från magen~

Nej fy vad skriver jag..? Det är väl iaf vad denna dagens syfte är. Rulla till barnmorskan för att på nytt recept på p-piller. Även om jag nästan blivigt sugen på att bli mamma efter att min syster fött sina tvillingflickor så nej. Jag kan inte förstå hur man väljer att skaffa barnnär man är så pass ung som jag endå är.

Om det hela är oplanerat kan jag ha lite mer förståelse. När man sitter här så är det lätt att säga att man skulle springa hela vägen till akuten och få dem att abortera ungen på stört, men jag tror det är något helt annat när man väl sitter där. Ett foster är förvisso inte ett liv i min mening men det är ett kommande liv. En eventuell framtid.

I mina ögon är tonårsmammor lite av vardagshjältar på sätt och vis. För om man får blickar efter sig för att man har turkost hår och pikar över att man gillar piercings och tv-spel, kan jag bara tänka mig hur många moralkakor och blickar en tonårsmamma får.

Fast vad vet jag? Det är bara speculationer från mitt håll.


Bild på mina systerdöttrar
3 månader gammla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0